Sep 25, 2009

Raye~

Fuh,akhirnye~
dpt gak on lepas dok kat kg sminggu.
nak citer pasal raye,raye taon ni la pling xbes dlm sejarah idop aku.
bknnye xbes sbb xmeriah,x bes sbb xdpt byk duet raye.hahaha
taon ni dpt Rm51 je sbb da besa.tp walopapepon bersyukur jela.-__-
Rm 51 pon bernilai gak.
Nywy,raye kat kg blah mak aku x meriah langsong.ramai mkck and pkck aku x blik kg.
sebatang pelite pon xde kat kg aku.cousin2 aku sume cm malas nak beraye.
aku pon wat bodo jela kat umah nenek aku.bosan nak mati kott.
rse cm dok kat Africa lak(sbb panas tyme tu).

Msok raye ke-2,bpak aku kate nk blik kg blah bapak aku lak,
tyme tu punye la excited sbb igtkan kat sane lg meriah,
tgk2 meriah ckit je.frust gle ah.
meriah pon sbb ramai bdak2 men mercun kt luar.
aku lak dok tgk je dr jaoh.(tkot nak join sbb diorang baling mercun kat sesame sndiri)
cousin yg blah bapak aku pon sme,malas nak beraye.mmg bosan ar.

Msok raye ke-4 lak,mkck2 and pkck2 aku sume blik umah masing2 and tinggalkan anak2 diorang kat umah datok aku.terpakse la aku jd 'babysitter'diorang sbb aku yg pling tue kat c2.
mmg pnat ah nak jage diorang.seko2 wat hal.yg x tahannye,diorang ni asyik nak gado je.
pning kpale aku dibuatnye.mlm tu,diorang gado gile2.
sorg dajah 2,sorg lg dajah 3.smpi berdarah2 lak tu.
kecik2 lg da gadoh smpi cm2.xtaw ar ape nk jd ble da besa nty.
mmg pnat ah nak halang seko2.
pas2 mkck aku yg dr muar smpi.(mmg lega ar tyme tu sbb x yah jage dak2 tu lg)
then,aku bia cousin aku yg bru smpi tu settlekan dak2 gado.(jahat gak aku ni.nak wat cmne en,aku da pnat tyme tu.haha).
yg pliknye,spatotnye tyme raye org minx maaf,diorang lak gado gile2.

Then,raye ke-5,tyme tu da x saba2 nak blik umah sbb bole on9.
aku blik ngan abg n kakak aku je.parent aku stay kat kg.
ble da dkat nk smpi,mak aku kol abg aku.mak aku ckp ape tah kat abg aku.
smpi2 je umah,kakak2 n abg aku sume soh aku study je.
asyik kne kongkong je ngan kakak2 aku.-__-.nk on9 pon payah
(tv lak rosak.bosan gler ar.xkan nak study je sepanjang mse)
xbes ouh.diorang membuatkan aku nye mood jd xbes.
ni pon dpt update blog sbb diorang ngah kluar beraye(hehe.on9 snyp2)
ahad ni nak beraye umah membe aku.tu pon x taw lg parent aku kasi ke x.
hmm,smpi cni jela post kali ni.

p/s:klo aku beraye umah korg,bg arr byk ckit duet raye.huhu~

No comments:

Post a Comment